ФГ304
Прилог бр. 3 |
Предметна програма од прв, втор и трет циклус на студии |
|||||||||||||||
1. |
Наслов на нaставниот предмет |
Динамичка метеорологија |
||||||||||||||
2. |
Код |
Ф41 |
||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Наставна физика; Применета физика-материјали и уреди; Mедицинска физика; Теориска физика; Физика на сончева енергија; Физика на компјутерски хардвер; Геофизика; Метеорологија; Астрономија и астрофизика; Форензичка физика |
||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Институт за физика, ПМФ - Скопје |
||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
прв |
||||||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
летен |
6. |
Број на ЕКТС кредити |
5 |
|||||||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Млаѓен Ќуриќ |
||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
нема |
||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање на студентите со основите на динамикта на атмосферта |
|||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма:
Теориска настава. Основни карактеристик на атмосферата; Равенка за состојбата на воздухот; Континуитет на воздухот во атмосферта; Кинематички граничен услов; Динамички граничен услов; Реални сили; Сили кои се последица на ротацијата на Земјата; Некои вообичаени сложувања на силите. Равенка за движење во систем кој ротира заедно со Земјата; Размерна анализа на равенките за движење; Равенка за движење во разни координатни системи. Движење во планетарен граничен слој на атмосферата; Секундарна циркулација; Геострофски, Термички и градиентен ветер; Стационарни кружни вртлози; Квазигеострофска р-ка за движење. Прв принцип на термодинамика за елемент на воздухот чија маса не се менува; Дијабатски процеси; Промена на температурата на воздухот поради: топлотната проводливост, сувоадијабатски и влажно-адијабатски процеси; Промена на температурата на елемент од воздухот при политропни процеси; Загревање на атмосферата со топлина од кондензација. Хидростатичка стабилност (метод на индивидуална честичка воздух, метод слоја); Хидродинамичка нестабилност; Равенка за вртложност; Равенка за дивергенција; Равенка за тенденција на притисокот; Равенка за тенденција на геопотенцијалот; Омега равенка; Q- вектор; Претварање на внатрешната и потенцијална енергије во кинетичка енергија со дивергентно и вртложно движење; Дисипација на кинетичката енергија во атмосферата поради триење; Претварање на енергијата при стационарно циркулирање на воздухот во атмосферата; Претварање на енергијата поради промена на положбата на ладна и топла ваздушна маса; Опште за пореметувањата кои ги предизвикува орографијата (пореметувања кои се предизвикани со помали возвишувања, орографски пореметувања во мезо-размери, орографски пореметувања во синоптички размери); Општ метод за наоѓање на пореметувањата; Лирова теорија за стационарни орографских бранови; Теорија за орографски бранови кога се набљудува тродимензионално пореметување.
Практична настава. Решавање задач последователно, после секоја обработена единица од предавањата.
|
|||||||||||||||
12. |
Методи на учење: предавања, нумерички вежби, колоквиуми, завршен писмен и усмен испит |
|||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
75 часа (3+2+0 неделен фонд) |
||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
50 часа предавања + 25 часа нумерички вежби |
||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1 |
Предавања-теоретска настава |
50 часови |
||||||||||||
15.2 |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
25 часови |
||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1 |
Проектни задачи |
10 часови |
||||||||||||
16.2 |
Самостојни задачи |
10 часови |
||||||||||||||
16.3 |
Домашно учење |
30 часови |
||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
40 бодови (писмен) + 40 бодови (усмен) |
||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/проект (презентација:писмена и усна) |
15 бодови |
||||||||||||||
17.3. |
Активност и учество |
5 бодови |
||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/оценка) |
до 49 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||
од 50 до 59 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||
од 60 до 69 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||
од 70 до 79 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||
од 80 до 89 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||
од 90 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||
19. |
Услови за потпис и полагање на завршен испит |
Услов за потпис е присутност на настава (предавања и вежби), услов за полагање на завршен испит е положен писмен дел од испитот. |
||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
||||||||||||||
21 |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкета |
||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||
Задолжителна литература |
||||||||||||||||
22.1 |
Ред.број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||
1. |
Млађен Ћурић |
Динамичка метеорологија (книга) |
РХМЗ-Београд |
2002 |
||||||||||||
2. |
Млађен Ћурић, Дејан Јанц |
Динамичка метеорологија кроз задатке (книга) |
Физички факултет, Београд |
2002 |
||||||||||||
3. |
|
|
|
|
||||||||||||
22.2 |
Дополнителна литература |
|||||||||||||||
Ред.број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||||||||
1. |
|
|
|
|
||||||||||||
2. |
|
|
|
|