ФПИ03
1. |
Наслов на нaставниот предмет |
ФИЗИКА НА ЕНЕРГЕТСКИ ИЗВОРИ |
||||||||||||
2. |
Код |
ФПИ03 |
||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Применета физика |
||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Институт за физика, Природно-математички факултет, УКИМ |
||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус академски студии |
||||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
II / 3 |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
4 |
|||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р. Атанас Танушевски |
||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
нема |
||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Стандардот на населението во било која земја е пропорционално со потрошувачката на енегија. Во зависност од достапноста на одредена земја кон одреден вид на енергенс, доведува до нејзина орентација кон тој вид на енергија. Фосилните горива не се еднакво распределени на земјата, затоа треба во одредена земја или регион да се искористи енергетски извор што постои во природата. Од друга страна, треба да се знае која е енергијата што се ослободува од одреден вид на енергетски извор и да се процени економската исплатливост. За таа цел ќе се изучуваат класичните извори на енергија: нафта, природен гас, јаглен и нуклеарна енергија. Исто така, ќе се изучуваат изворите на енергија кои се должат на акумулација на енергијата во хемиска или електрична енергија. Затоа ќе се изучува енергијата добиена од: батерии, супер капацитатори, горивни ќелии, фотоелектрохемиски ќелии и складирање на водород. |
|||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма:
|
|||||||||||||
12. |
Методи на учење: Следење на настава и изработка на лабораториските вежби. |
|||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
120 часа |
||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
45 часa наставни активности и 75 часа други форми на активности |
||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1 |
Предавања-теоретска настава |
30 часа |
||||||||||
15.2 |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
15 часа |
||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1 |
Проектни задачи |
10 часа |
||||||||||
16.2 |
Самостојни задачи |
10 часа |
||||||||||||
16.3 |
Домашно учење |
55 часа |
||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||
17.1. |
Тестови |
80 бодови |
||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/проект (презентација:писмена и усна) |
10 бодови |
||||||||||||
17.3. |
Активност и учество |
10 бодови |
||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||
19. |
Услови за потпис и полагање на завршен испит |
Изработка на лабораториски вежби |
||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски јазик |
||||||||||||
21 |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
2 колоквиуми, семинарска рабта |
||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||
Задолжителна литература |
||||||||||||||
22.1 |
Ред.број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||
1. |
B. Viswanathan |
An Introduction to Energy Sources |
Indian Institute of Technology |
2006
|
||||||||||
2. |
Yaşar Demirel, |
Energy:Production, Conversion, Storage, Conservation, and Coupling, |
Springer-Verlag London Limited |
2012 |
||||||||||
22.2 |
Дополнителна литература |
|||||||||||||
Ред.број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||||||
1. |
John A. Duffie, Willam a. Beckman, |
Solar Engineering of Thermal Processes |
John Wiley&Sons. Inc. |
1980.
|